03 - SYNC Objednávky - Jak aktivovat nastavovat pravidla automatizace objednávek

Z předešlých videí máme nastavený e-shop a nastavenou úlohu SYNC Objednávky. Nyní už začneme nastavovat pravidla automatizace. Nejprve obecně projdeme všechny důležité možnosti.

Celá automatizace funguje jednoduše na základě podmínek když, tak vykonej nějakou akci. Změnu stavu objednávky nebo vygenerování dokladu.

Automatizace funguje jednoduše. Nejprve jsou v pravidle podmínky při kterých se pravidlo vykonává a následně jsou akce, které se mají s objednávkou vykonat.

Podmínky pravidla

  1. Název pravidla
    Slouží jen pro Vaší orientaci. Názvy dělejte takové, ať se v nich později snadno vyznáte a víte jakou akci vykonávají.
  2. Aktivní ANO / NE
    Jednoduše zapíná a vypíná pravidlo. Ideálně se pravidlo nastavujte ve stavu Aktivní: NE a zapněte si ho, až si budete jistí jeho nastavením.
  3. Odesílat systémové emaily?
    Je myšleno systémové emaily, které jsou vázané na stav objednávky. Pokud nastavíte NE, nepošle se email, ani když je u stavu do kterého se objednávka přepne nastavený v Upgates.
  4. Kód mutace
    Můžete pravidlo nastavit jen na některou mutaci e-shopu (CZ, SK, EN atd.)
  5. Obsahuje produkty?
    Umožňuje vložit kódy produktů, které se musí nacházet v objednávce, aby se pravidlo vykonalo. Skvělé např na prodej dárkových poukazů.
  6. Název ceníku
    Je možné nastavit jako podmínku název ceníku. Dobré např pro rozlišení objednávek B2B, Ambasadorů atd., ale pozor, jedná se o ceník, který je nastavený u zákazníka, nezávisle na tom, zda byl nebo nebyl přihlášený.
  7. Platí pro objednávky vytvoření od
    Jednoduchá podmínka, která definuje, že se bude vztahovat jen na objednávky od určitého data.
  8. Je objednávka zaplacená?
    Podmínka, která umožní provádět akce jen na zaplacené nebo nezaplacené objednávky. Skvělé pro upomínky platby předem atd..
  9. Je objednávka v jednom ze stavů? POVINNÉ PRAVIDLO
    Asi nejdůležitější pravidlo ze všech. Systémové email, vizuální kontrola v adminu, všechno se točí kolem stavů objednávky. Proto i automatizace je na nich postavena. Díky podmínce na stav můžete navazovat pravidla za sebou a nechat objednávku projít opravdu celou automatizací.
  10. Je veškeré zboží z objednávky skladem?
    Jasné pravidlo, které rozdělí objednávky na ty, které se mohou rovnou expedovat a na ty, které nemají dostatek produktů k expedici.
  11. Dopravce Balíkobotu
    Do automatizace můžete zavést stavy zásilky v Balíkobotu, tudíž víte, zdali zásilka je převzatá, čeká na depu a pár dalších stavů, ve kterých se může nacházet.
  12. Je objednávka Balíkobotu v jednom ze stavů
    To je právě definice stavu zásilky v Balíkobotu. Skvělé je např. pravidlo, kdy víte, že zásilka je převzatá. Můžete např. zákazníkovi poděkovat, poslat mu žádost o hodnocení nebo třeba slevu na další nákup.
  13. Je poslední změna objednávky starší než počet dní?
    Velice důležité pravidlo, díky kterému se dá vytvářet časování. Např. pokud je objednávka ve stavu Čeká na úhradu déle než 2 dny, přepni stav na Upomínka platby.
  14. Je kód platby jeden z uvedených?
    Jedno ze základních pravidel, jelikož odděluje např. objednávky placení bankovním převodem od ostatních. Vkládá se KÓD PLATBY, což je Vlastní pole u platby v adminu Upgates.
  15. Je kód dopravy jeden z uvedených?
    Taktéž základní pravidlo, které rozděluje objednávky na základě zvoleného přepravce. Vkládá se KÓD DOPRAVY, což je Vlastní pole u platby v adminu Upgates.

Podmínky SYNC objednávky

Akce, které pravidlo provede

  1. Platí li všechny mimo ignorované, pak přepni objednávku na stav.
    Každé pravidlo končí změnou stavu objednávky, protože stavy objednávky jsou v Upgates vázané na vše potřebné. Hlavně systémové emaily, které jsou v automatizaci objednávek důležité.
  2. Platí li všechny mimo ignorované, tak označ objednávku jako zaplacená?
    Na stav zaplacení jsou vázané různé akce v Upgates. Mimo jiné např. úprava faktury, připsání věrnostních bodů za objednávku a jiné.
  3. Platí li všechny mimo ignorované, tak vystav fakturu?
    Vystavení faktury v moment, který chcete, jednoduchá akce, která řeší důležitou část automatizace.

Sync Objednávky akce

Nechce se Vám číst?Koukněte se na video.